Pronken en pralen, trots zijn en stralen. Dat is precies wat de Praalpakketten van de Praalcentrale teweeg brengen. Het wil kinderen in hun creatieve kracht zetten en de verwondering in zichzelf laten ontdekken. Daarbij komen ze in aanraking met ontelbaar veel materialen en leren ze hiervan de mogelijkheden kennen. Ondertussen wordt op allerlei manieren de motorische ontwikkeling geprikkeld.
Praakpakket Ronde vormen
Ieder praalpakket is met de hand gemaakt en een kunstwerk op zich. Het zit bordenvol activiteiten die je kunt gebruiken om kinderen te ondersteunen bij het ontwikkelen van hun creativiteit en alles wat daarbij komt kijken. Het laat kinderen verwonderen! Met een pakket kun je een hele tijd vooruit.
Er zitten ongeveer 5 opdrachten in het pakket met diverse deelopdrachten. De volgorde bepaal je zelf. Daarnaast bevat dit pakket kunstkijkkaarten en techniekkaarten.
Elke opdracht bestaat uit 3 stappen. Voorafgaand aan iedere stap lees je wat je als leerkracht kan voorbereiden. De drie stappen zijn:
• Oriënteren
• Onderzoeken
• Uitvoeren
Wat het aller belangrijkste is? Veel plezier maken. Het kan niet fout. Er komt altijd iets bijzonders uit, iets om van te leren. Ga op avontuur met dit in je achterhoofd. Laat kinderen met wat ze beleven en maken, PRONKEN en PRALEN .
Kosten
Het project is te koop voor €850,- bij de Praalcentrale. Wanneer je het project hebt aangeschaft kun je er jarenlang mee aan de slag.
CmK-school? OverlegCmK-school? Informeer bij je intermediair naar mogelijkheden voor een bijdrage in de aanschaf.
Meer informatie of Praalpakket aanschaffen?
Mail naar info@zin-in-kunst.nl
Wie is de Praalcentrale?
De Praalcentrale is een initiatief van Godelieve Doll en Juul Langenberg. Beide zijn docenten Beeldende kunst met een groot hart voor de creatieve ontwikkeling van kinderen. Samen beschikken ze over een hoop kennis en ervaring, die ze willen inzetten om elke groepsleerkracht te ondersteunen bij de zoektocht naar het stimuleren van creativiteit bij kinderen. Daarom hebben ze deze kisten ontwikkeld, om op een laagdrempelige manier leerkrachten te inspireren om los te komen van ‘het gebruikelijke’ en lef te verzamelen om het anders te doen. Te durven kiezen voor het proces als uitgangspunt en een schat aan diversiteit in resultaten.