Wil jij je ontwikkelen tot cultuurspecialist? En vanuit je eigen teamvisie en ambitie, cultuureducatie een vaste plek geven in het onderwijs? Dan is de ICC-cursus Brabant een goede basis!
Deze cursus is bedoeld voor leerkrachten in het primair onderwijs die interne coördinator cultuureducatie willen worden op hun school. KunstLoc Brabant organiseert deze cursus in Noord-Brabant samen met regionale intermediairs.
Deze cursus is bedoeld voor leraren in het primair onderwijs die cultuurcoördinator zijn of willen worden op hun school.
Dit komt allemaal aan bod tijdens de cursus.
De ICC-cursus Brabant is een professionaliseringsactiviteit voor 50 registeruren. De ICC-cursus Brabant leidt op tot een landelijk erkend certificaat.
De kosten voor de cursus zijn € 500. De scholen in de gemeenten Drimmelen, Geertruidenberg en Oosterhout hoeven niets te betalen: KunstLoc Brabant betaalt 50% en wij de andere 50%.
De studielast is voor rekening van de basisschool/ ICC-er.
Voor scholen uit de regio: Altena, Drimmelen, Geertruidenberg, Heusden, Loon op Zand, Oosterhout en Waalwijk
Trainer: Maaike van den Brule
Locatie: Bibliotheek Theek 5, Torenstraat 8, Oosterhout
Zeven maandagen van 16.00 tot 19.30u
Houd rekening met nog 6 contacturen waarin aangesloten wordt op de persoonlijke ontwikkelwensen van de deelnemers. Deze worden op een later moment ingepland, n.a.v. het intakegesprek.
Voor meer informatie kun je terecht bij jouw intermediair.
“Ik heb enorm veel geleerd van de ICC-cursus. Ik heb meer inzichten opgedaan in hoe ik het team mee kan krijgen in de ontwikkelingen op het gebied van kunst en cultuur. Ook heb ik een meerjarenplan opgesteld aan de hand van bestaande en gewenste leerlijnen. Op de cursus kregen we praktische voorbeelden die we meteen konden toepassen in het cultuuronderwijs of juist bij een bijeenkomst die je kunt geven aan het team. Tijdens de cursus werd ook gewerkt met het cultuureducatieplan via Mural, dus dat levert in die zin niet per se meer werk op en dat is fijn, want we hebben het al druk genoeg 😉!
Van het team krijg ik terug dat de themabijeenkomsten fijn zijn opgebouwd en bijdragen aan het cultuuronderwijs op De Ontdekking. Ook hebben we een manier gevonden om activiteiten beter te borgen.
Kortom, ik heb veel meer vertrouwen gekregen in het zijn van de ICC-er bij ons op school en ik zit weer vol met plannen en inspiratie voor de komende jaren.”
Marissa Kustermans, ICC-er KC De Ontdekking, Oosterhout